Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Dechová cvičení pro děti pomůžou s hyperaktivitou. Jak na ně?

Dech je naší přirozenou součástí. Soustředění na plný, hluboký a vědomý dech může zklidnit rozbouřenou mysl. Neplatí to jen pro dospělé, ale i pro děti. Dechová cvičení pro děti mají doslova blahodárné účinky a my jsme sepsali malý návod, jak na ně:

Dechová cvičení pro děti pomůžou s hyperaktivitou. Jak na ně?

Proč byste měli dechová cvičení pro děti vyzkoušet i u vás doma?

Také děti se mohou mnohdy ocitnout ve stresové situaci, i když z pohledu dospěláka třeba ani o stres nejde. Jenže opak je pravdou. Děti prožívají svůj život stejně vášnivě, jako my dospělí. Jen nám ještě neumí slovy popsat, co konkrétně prožívají.

Jak se tedy stres u dětí projevuje? 

  • dítě je rozmrzelé, nechce s námi být v kontaktu 
  • dítě nekontrolovatelně pláče či křičí
  • dítě nereaguje na naše slova, na matčin hlas, je netečné
  • dítě bouchá samo sebe, zacpává si uši 
  • dítě naráží do předmětů ve svém okolí 

Dechová cvičení zařazujeme i během dne, v klidových situacích, například před usnutím, při pobytu v přírodě, nebo v rámci ranní rozcvičky. Děti se tak snadno naučí vnímat své tělo, lépe se naučí pomocí dechu pomoci sami sobě. 

Jak provádíme dechová cvičení? 

Jóga - U malých neposedů může být někdy složitější natrénovat klidný dech. Jak tedy na to? 

Nejlepší je, když můžeme jít dětem vlastním příkladem, snadno se pak přidají a budou nás napodobovat. Dechová cvičení pro děti můžeme trénovat při jednoduchých jógových ásanách, pro děti můžeme zvolit hravou formu. Můžeme ásany pojmenovat, známé jsou například pozdrav sluníčku, had, kočka, pes. Děti si tak hrají a zároveň se učí vnímat své tělo i dech. 

Bříško - Dále si můžeme představit, že dýcháme do bříška jako do balonku. Sedíme s dětmi na koberci v tureckém sedu. Ruce si položíme na bříško a zavřeme oči. Následuje první nádech, hluboce se nadechneme do bříška, nadechujeme se nosem, vydechujeme ústy. Děti si všímají, jak se jim balonek v bříšku nafukuje a vyfukuje. 

Imaginace – neboli představování si. Toto cvičení můžeme zařadit poté, co odezní první vlna stresu a frustrace.

Opět sedíme s dětmi na koberci v tureckém sedu, pokud se dítě potřebuje ještě uklidnit, může sedět rodičům na klíně. Oči jsou zavřené, opět dýcháme do balonku. Představíme si, že náš balonek v bříšku má nějakou nám příjemnou barvu. Hluboký nádech, s výdechem si představíme, že vydechujeme vše špatné, nepříjemné a zlé. Barva balonku léčí a přináší úlevu. 
 

OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se