Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

omega 3 pro celou rodinu
omega 3 pro celou rodinu
"Každý den dvě rybičky pro zdraví!"

Rybičky pro chytré hlavičky

Proč není jedno, jaké Omega-3 užíváme?

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny mají pozitivní vliv na naše zdraví. Věděli jste ale, že v každém období života potřebujeme jiné složení Omega-3?

V době, kdy se miminko vyvíjí ještě v bříšku, a v prvních letech života jsou zásadní hlavně DHA kyseliny. Ty se významně podílejí na vývoji mozku a nervové soustavy, ale také mají vliv na soustředění, paměť a bystrost. Děti se musí během pár let naučit valnou většinu věcí, které budou používat celý život. Proto jejich mozek potřebuje pravidelný a dostatečný příjem Omega-3. Rybičky mají ideální kombinaci EPA a DHA obohacenou o vitamíny, přesně na míru potřebám dětí.

V čem jsou Rybičky jiné?

Chutné kapsle slazené stévií, které si děti zamilují.

Využili jsme osvědčený přírodní prostředek pro podporu mozku, imunity, zraku a srdce – rybí tuk. Nejen proto, že konzumace ryb je v Čechách velmi malá. Produkty s tím nejčerstvějším rybím tukem se zabýváme už od roku 1991, kdy jsme v Norsku začínali. Bylo jasné, že pro děti musíme přidat přírodní ovocnou příchuť a upravit tvar, aby si omega-3 Rybičky oblíbili. Proto jsou OmegaMarine Rybičky žvýkací kapsle ve tvaru rybiček, co se nemusí polykat a jsou bez rybí pachuti.

Chutnám jako bonbón! Žádná rybí pachuť.
  • Vysoký obsah DHA
  • Ovocná příchuť
  • Pouze přírodní složky
  • Bez umělých složek
  • Slazené stévií
  • Žvýkací kapsle - rybičky
Rybičky Rybičky
školní dítě

Co jsou nenasycené mastné kyseliny Omega-3?

Omega-3 se skládají z kyselin DHA a EPA. Zatímco DHA je zásadní pro mozek a nervovou soustavu, EPA je pro naše srdíčko a cévy. V každém životním období má lidské tělo jiné nároky. A zatímco u dětí je důležité zaměřit se na mozek, senioři potřebují podpořit i srdce s cévy.

Proč přijímat Omega-3 formou doplňků stravy?

Tělo si je samo nedokáže vytvořit, a je odkázáno na to, co jíme. Většina lidí však nemá ve svém jídelníčku dostatek Omega-3. Najdeme je totiž hlavně a rybách, kterých jedí Češi minimum. Ideální by bylo mít alespoň 3 porce ryby týdně.

Co přesně Rybičky obsahují?

EPA
vitamínA
DHA
vitamínE
vitamínD

EPA

kyselina eikosapentaenová

omega-3 mastná kyselina prospívá srdci a cévám

EPA - kyselina eikosapentaenová je součástí nenasycených mastných kyselin Omega-3. Zatímco kyselina DHA je důležitá hlavně pro mozek, kyselina EPA se stará o srdce a cévy. To je podstatné především v dospělosti, ale pro správný vývoj srdečně-cévní soustavy je určité množství potřebné i u dětí.

vitamínA

retinol

vitamín A je důležitý antioxidant

Díky vitamínu A dobře rozpoznáváme barvy, a dokážeme vidět i za šera. Kromě toho se podílí na dobrém stavu sliznic a pokožky. Vitamín A je nutný pro tvorbu rhodopsinu, zrakového pigmentu potřebného za nízkého osvětlení. Vitamín A je také důležitý antioxidant.

DHA

kyselina dokosahexaenová

důležitá pro vývoj mozku

Neboli kyselina dokosahexaenová, je nejvýznamnější pro správný vývoj mozku a nervové soustavy. A to začíná už v rané fázi těhotenství. Proto klademe důraz na to, aby Omega-3 s vysokou koncentrací DHA kyseliny užívaly už nastávající maminky. Tyto živiny poté prostupují mateřským mlékem, proto je vhodné pokračovat s Omega-3 i během kojení, a později zvolit vhodný doplněk stravy i pro malé děti. Z jiného úhlu pohledu můžeme kyselinu DHA představit jako stavební hmotu nervových buněk. Mozek se skládá především z vody a z lipidů (tuků), jimiž nenasycené mastné kyseliny Omega-3 jsou.

vitamínE

tokoferol

vitamín E chrání naše buňky před škodlivinami

Vitamín E je známý antioxidant. To znamená, že chrání buňky našeho těla před oxidativním stresem - zkrátka, aby byly zdravé. Jedná se o souhrnné pojmenování více látek (tokoferolů) s podobným účinkem, z nichž nejvýznamnější je ochrana buněk před volnými radikály. Bývá také nazýván vitaminem plodnosti či lásky, vždyť samotné slovo „tokoferol“ je odvozeno z řeckého „tokos“ (porod) a „pherein“ (nésti).

vitamínD

kalciferol

vitamín D pro silnou imunitu, kosti a zuby

Vitamín D - tvoří se v naší kůži díky sluníčku, jenže k dostatečnému množství se dostaneme pouze díky opalování. Protože vitamín D posiluje imunitu, je důležité ho během podzimu a zimy doplňovat. Jeho vliv na posílení obranyschopnosti je prokazatelný, a kromě toho má vliv na kvalitu a vývoj kostí, zubů a svalů.

Mohlo by Vás také zajímat:

Proč je důležité chodit ven i v zimě?

I když mrzne, můžeme venku strávit skvělý čas! Bez zimy bychom nemohli bruslit, sáňkovat ani lyžovat. Proč nám tolik prospívá pobyt venku?

Mohlo by Vás také zajímat:

Sportem ku zdraví

Pohybová aktivita posiluje imunitu. Tím, že je tělo v dobré fyzické kondici, všechny jeho součástky fungují jako hodinky. Jak sportovat v zimě, a proč by se měl hýbat opravdu každý?

Mohlo by Vás také zajímat:

Proč je důležité správné mytí rukou?

Čistota je půl zdraví! Všimli jste si někdy, že při mytí rukou odtéká špinavá pěna, ačkoli vaše ruce byly na první pohled čisté? Bohužel pouhým okem nemůžeme vidět všechny mikroskopické nečistoty, ale ani bakterie a viry.

Co o Rybičkách říkají naši zákazníci?

Denisa N.

Vitamíny s Omega-3 si zamilují i Vaše děti

Denisa N.

Celá rodina dlouhodobě užíváme vitamíny NutraMed s Omega 3, vitamín C a vitamín D. Musím se přiznat, že ze začátku jsem lehce skepticky uvažovala, zda užívání vitamínů bude mít nějaký výsledek.

Proč není jedno, jaké Omega-3 užíváme?

Omega-3 se skládají z kyselin DHA a EPA. Zatímco DHA je zásadní pro mozek a nervovou soustavu, EPA je pro naše srdíčko a cévy. V každém životním období má lidské tělo jiné nároky. A zatímco u dětí je důležité zaměřit se na vývoj mozku, senioři potřebují podpořit také srdce a cévy.

Proč přijímat Omega-3 formou doplňků stravy?

Většina lidí je nemá ve svém jídelníčku dostatek Omega-3. Najdeme je totiž hlavně a rybách, kterých jedí Češi minimum. Ideální by bylo mít alespoň 3 porce ryby týdně.

Co jsou to Omega 3?

Jsou to tzv. ZDRAVÉ TUKY. Naše tělo si je samo nedokáže vytvořit, proto je třeba přijímat je ve stravě. Omega 3 můžete znát také pod pojmem NENASYCENÉ MASTNÉ KYSELINY.

Tereza M. a Ema

To správné složení pro děti

Tereza M. a Ema

OmegaMarine Rybičky nás příjemně překvapily svým složením. Vím, že Omega-3 jsou zdravé pro všechny, ale přece jen by děti měly užívat jiné produkty, než dospělí. Rybičky navíc Emě chutnají, a to je skvělý benefit!

Mohlo by Vás také zajímat:

Proč je důležité chodit ven i v zimě?

I když mrzne, můžeme venku strávit skvělý čas! Bez zimy bychom nemohli bruslit, sáňkovat ani lyžovat. Proč nám tolik prospívá pobyt venku?

Mohlo by Vás také zajímat:

Sportem ku zdraví

Pohybová aktivita posiluje imunitu. Tím, že je tělo v dobré fyzické kondici, všechny jeho součástky fungují jako hodinky. Jak sportovat v zimě, a proč by se měl hýbat opravdu každý?

Mohlo by Vás také zajímat:

Proč je důležité správné mytí rukou?

Čistota je půl zdraví! Všimli jste si někdy, že při mytí rukou odtéká špinavá pěna, ačkoli vaše ruce byly na první pohled čisté? Bohužel pouhým okem nemůžeme vidět všechny mikroskopické nečistoty, ale ani bakterie a viry.

Rybí tuk už během těhotenství? ANO!

Vývoj mozku běží naplno už v 6. týdnu

Je to totiž nejdůležitější orgán! To mozek řídí dýchání i funkci srdce. A je to opravdu dokonalá součástka, proto je k jeho vývoji potřeba tolik času. Po narození je nejdůležitější období až do pěti let, kdy se děti za krátkou dobu naučí většinu toho, co je k životu potřeba – mluvit, rozpoznávat, rozvíjet fantazii,… Mozek je tvořen vodou a tuky, které tu zastupují právě Omega-3. Během těhotenství si je plod bere od maminky, proto myslete na jejich zvýšený příjem jak pro sebe, tak pro miminko.

Polovina maminek má nedostatek Omega-3.

Při zkoumání mateřského mléka bylo zjištěno, že zhruba polovina žen má v jeho složení příliš málo Omega-3. Aby ne, když najednou je spotřebovávají dva lidé! Během těhotenství a raného mateřství potřebuje i tělo ženy zvýšenou dávku živin, které prostupují do mateřského mléka. Omega-3 prospívají především mozku, srdci a zraku. A pokud jsou navíc obohacené o vitamín D3, velice významně posilují imunitní systém.

Rybí tuk můžeme užívat celý život

Protože je to přírodní prostředek s jednoduchým složením, který nám prospívá už od dětství. Sledujte však jeho skladbu kyselin EPA a DHA. Zatímco dospělí a senioři by se měli zaměřit na vyšší zastoupení kyseliny EPA, pro vývoj dětí je klíčová DHA. Pokud bychom měli potřebné množství převést na to, kolik ryb bychom měli sníst, jsou to tři porce týdně. Tolik by mělo stačit, abychom měli dostatek Omega-3.

Rybí tuk je od pradávna ceněným zdrojem nenasycených mastných kyselin Omega-3. Bez nadsázky lze říci, že babičky dobře věděly, proč nám ho dávaly. Jeho pozitivní účinky na mozek, srdce a zrak byly mnohokrát zdokumentovány.

Původ užívání rybího tuku se datuje do dávné historie, a pochopitelně do přímořských zemí. Ve Skandinávii a také v Anglii si lidé všimli, že díky vysoké konzumaci ryb jsou méně nemocní, než obyvatelé vnitrozemí. Mnoho let výzkumů přineslo poznatky v podobě konkrétního složení rybího tuku, a dnes už víme, že pro naše tělo jsou zásadní Omega-3.

Omega-3 se skládají z kyselin EPA a DHA. A v nich je poměrně veliký rozdíl – zatímco EPA má vliv více na srdce a cévy, a je vhodnější ve středním a pokročilém věku, děti potřebují především kyselinu DHA. A to už od samotného početí.

Rybí tuk můžeme užívat celý život

Protože je to přírodní prostředek s jednoduchým složením, který nám prospívá už od dětství. Sledujte však jeho skladbu kyselin EPA a DHA. Zatímco dospělí a senioři by se měli zaměřit na vyšší zastoupení kyseliny EPA, pro vývoj dětí je klíčová DHA. Pokud bychom měli potřebné množství převést na to, kolik ryb bychom měli sníst, jsou to tři porce týdně. Tolik by mělo stačit, abychom měli dostatek Omega-3.

Ideální složení přesně pro děti

Kyseliny EPA a DHA – proč je v nich rozdíl?

Mastné kyseliny mají další rozdělení, co se jejich chemického složení a struktury týká. Jsou to Omega-3, Omega-6, Omega-7 a Omega-9. Jde o poměrně složitou vědu, ale pokusíme se alespoň o malý úvod:

Nenasycené mastné kyseliny tedy existují ve více typech, a pro lidské zdraví jsou nejprospěšnější hlavně Omega-3. A tuto skupinku můžeme opět ještě rozdělit. Omega-3 se skládají z kyselin EPA a DHA. A protože každá z těchto kyselin působí příznivě na něco jiného, je velmi důležité zaměřit se na detailní složení doplňků stravy.

Většinu toho, co v životě umíme, se naučíme v dětství. Číst, psát, počítat, ale také mluvit nebo kreslit. Během prvních let života se mozek vyvíjí opravdu rychle, a proto potřebuje to správné palivo - Omega 3 a kyselinu DHA. S tím souvisí i vývoj kognitivních funkcí, rozvoj paměti, bystrost a schopnost se učit. Rybičky mají právě toto ideální složení, prospěšné pro naše děti.

graf ucinku omega
Odesílá se