Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Jídelníček při kojení aneb spokojené dítě znamená spokojenou maminku!

Aby mělo miminko spokojené bříško bez bolení, je třeba uzpůsobit také jídelníček při kojení. Víte, které potraviny si můžete dopřát a kterým se naopak vyhnout?

Jídelníček při kojení aneb spokojené dítě znamená spokojenou maminku!

Mateřské mléko jako alfa omega správného vývoje

Mateřské mléko je to nejlepší, co můžete svému drobečkovi dopřát. Má optimální složení, jenž umožňuje jak snadné trávení, tak i vstřebávání živin. Víte, co všechno se v této zázračné tekutině ukrývá? Bílkoviny, tuky, sacharidy, minerály, vitamíny, ale i stopové prvky. Zkrátka vše, co potřebuje každý malý človíček pro správný a přirozený vývoj.

Vyvážená strava jako základ úspěchu

Vše, co zkonzumujete, se může odrazit na kvalitě mléka a následně i na spokojenosti miminka. Jídelníček kojící maminky by měl obsahovat zejména dostatečné množství bílkovin. Získáte je z libového masa, vajec nebo zakysaných mléčných výrobků. Není třeba se vyhýbat ani komplexním sacharidům, ty mají ve skladbě jídelníčku také své čestné místo. Pochutnat si můžete na cereáliích nebo čerstvém ovoci. 

Tuky mají zelenou

Nebojte se tuků, pokud budete vybírat ty správné, není třeba se jim vyhýbat. Co třeba olivový olej? Je nejen chutný, ale skvělý pro studenou i teplou kuchyni. A pokud si rádi pochutnáte na salátech, zkuste ho zakápnout olejem lněným, který je plný enzymů a minerálů. A i tentokrát musíme zmínit nenasycené mastné kyseliny omega 3 a 6. Najdete je například v mořských rybách nebo vlašských oříškách.

Potraviny, kterým je lepší se vyhnout

To, co nadýmá nás dospělé bude pravděpodobně o to víc trápit bříška i těch nejmenších. Nejeden uplakaný den vám může přinést konzumace čerstvého bílého pečiva, luštěnin, a nebo květáku či kapusty. Stejně tak jsou nevhodná slaná a ostrá jídla plná chilli a koření nebo sladkosti plné rafinovaného cukru a umělých barviv.

Dostatečný pitný režim

Je zásadní stejně, jako jídelníček při kojení. Teplé čaje, zejména ty na podporu kojení, jsou ideální. Vyhněte se ale čajům černým, zeleným a kávě, které obsahují velké množství kofeinu a mohou způsobit podrážděnost i neklidný spánek vašeho miminka. Stejně tak je to s alkoholem, který je nejen po dobu těhotenství, ale také po dobu kojení zcela tabu.

Netrapte se, když to nejde přirozenou cestou

Snažíte se sebevíc a stále nejde kojení podle vašich představ? Někdy nám nemůže být souzeno vše, a tak mohou nastat situace, kdy maminka mateřské mléko nemá nebo je kojení komplikované. V takovém případě je na místě vyhledat laktačního poradce či poradkyni, kteří jsou odborníci na slovo vzatí. 

OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se