Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Podpora imunity dětí před školním rokem: jak na to?

Nový školní rok je tu, a s ním navíc blíží se podzim, který může přinést horší počasí a riziko oslabení imunity. Zejména v kolektivech je odolná imunita nesmírně důležitá. Sepsali jsme pro vás pár tipů, jak na podporu imunity dětí školou povinných.

Podpora imunity dětí před školním rokem: jak na to?

Základní nakopávače imunity jsou vitamíny:

Ze všech nejvíc vitamín C a vitamín D. Jsou zcela nezbytné pro děti i dospělé, a jejich doplňování je rozhodně na místě zejména na podzim a v zimě. Při jejich výběru sledujte hlavně koncentraci vitamínu v jedné tabletě a sledujte doporučenou denní dávku, abyste dětem nepodávali zbytečně malé množství, ale ani víc, než je potřebné.

Zaměřte se na rybí tuk a omega-3 

Jde o skutečný poklad. Rozhodně doporučujeme rybí tuk, ne samotné omega-3. A to proto, že rybí tuk obsahuje kromě omega-3 už zmíněný vitamín D v přirozené formě. Omega-3 podporují vývoj mozku, nervové soustavy, jsou blahodárné také pro srdce a zrak. V některých zemích se rybí tuk podává všem školákům zcela automaticky. 

Vůbec nejlepší je rybí tuk s přídavkem dalších vitamínů – vše, co děti potřebují, je v jedné kapsli. 

 

Není to jen o živinách

Protože nás imunita chrání v mnoha ohledech, stejně široce bychom o ni měli pečovat. Nejde jen o kvalitní jídelníček plný vitamínů, minerálů a omega-3. Obrovskou roli hraje fyzická a psychická kondice – obě bychom u dětí měli maximálně podporovat!

Pravidelný pohyb je základ zdraví. Může jít o sportovní kroužek, nebo prostě jen o častý pobyt na čerstvém vzduchu plný běhání, procházek, her či jízdy na kole. Takto by děti měly trávit volný čas každý den! Nenechte se odradit podzimními plískanicemi.

Jedno moudré pořekadlo praví, že neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení.

 

Duševní pohoda je někdy opomíjena, jenže pravdou je, že na zdraví má nesmírný vliv. Touto problematikou se zabývá psychosomatika. V dnešní době jde hlavně o vyvarování se stresu – ten se bohužel týká i dětí. 

 

Jaké další drobnosti fungují na posílení imunity dětí i dospělých?

Zdravý spánek (nejméně 8 h denně) je základ. Pouze během spánku mohou v těle probíhat procesy, které ovlivňují imunitu a zdraví. Tvoří se některé látky a organismus regeneruje. 

Čisté ovzduší doma se na imunitě podílí také, a nejzásadnější je to hlavně v sezóně respiračních onemocnění. Vadí především suché ovzduší, které vzniká v přetopených bytech, kde se málo větrá. V něm se snáze víří částečky prachu, ale také mikroorganismy. Při potížích dýchacích cest pomáhá zvlhčování vzduchu, čistička vzduchu, ale třeba i aromatické oleje uvolňující dýchací ústrojí.

Přečtěte si i náš starší článek "Jak připravit imunitu dětí na nový školní rok?"

 

OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se