Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Zdravý jídelníček pro děti by měl 2x týdně obsahovat ryby

Je pro to jasný důvod: děti pro svůj vývoj potřebují omega-3 kyseliny, které obsahuje především rybí tuk. Zdravý jídelníček pro děti s nimi počítá hodně často. Počítají s nimi ale i rodiče?

Zdravý jídelníček pro děti by měl 2x týdně obsahovat ryby

Proč do dětského jídelníčku patří tolik ryb?

Kvůli tomu, že nic není větším zdrojem omega-3, než rybí tuk. Omega-3 si naše tělo nevyrábí, přesto se bez nich neobejde. Na čem se mastné kyseliny podílejí?

  • na vývoji mozku a nervové soustavy
  • prospívají zraku a očím
  • jsou důležité pro srdce a cévy

Zdravý jídelníček pro děti je hezký plán. Lze ho ale poctivě dodržovat?

Mnoho rodičů bojuje s tím, že dětem ryby nechutnají. Nelze opomenout ani fakt, že ryby jsou poměrně drahé, a v malých obcích navíc k nesehnání. Do určité míry si lze vystačit třeba s tuňákem v konzervě, čerstvé ryby však nenahradí. 

Stále více rodičů se proto uchyluje k celkem chytrému řešení: dětem dávají rybí tuk. Právě tuk v sobě koncentruje omega-3 kyseliny, a pokud vyberete ten, který je v kapslích, třeba i s příchutí, zajistíte dětem živiny elegantním způsobem.

Pořád ale apelujeme na to, aby se rodiče pokusili připravovat rybí maso pravidelně.

Prospívá nejen dětem, ale i dospělým. Je lehce stravitelné, a kromě omega-3 obsahuje i vápník a vitamín D.

Vitamín D rozhodně nepřehlížejte

Kromě mastných kyselin je rybí tuk nesmírně bohatý na vitamín D – osvědčený prostředek pro podporu imunity dětí i dospělých. Pokud vám snad chyběl ještě nějaký důvod k tomu, abyste do jídelníčku vaší rodiny zařadili více ryb, už ho nehledejte.

Vitamín D není tak jednoduché získat, ve vajíčkách a mléčných produktech je ho docela málo. Zato v tučných rybách je ho dostatek. A bez vitamínu D se naše imunita neobejde!

Jak na jednoduchý, ale zdravý jídelníček pro děti?

Za pokrm z ryb se počítá třeba i domácí rybí pomazánka. Specifickou rybí chuť usměrní pořádná porce bylinek, nebo trochu česneku. Dá se připravit třeba i z lososa, který v současné době patří mezi nejoblíbenější ryby u nás, a který je bohatý na omega-3.

Rybí polévka nemusí mít jen vánoční podobu. Zkuste ji s bramborami a kořenovou zeleninou, s kapkou smetany. Místo rybích hlav ale udělejte vývar z filetu. Rybí polévka je jemná a děti ani nemusí poznat, že jedí ryby. 

OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se