Vitamín D pro těhotné - znáte tento zdroj?

Během čekání na miminko se ženám doporučuje zaměřit se na pestrou stravu a dostatek živin. Mezi ně patří i vitamín D pro těhotné. Víte ale, z jaké potraviny ho nejlépe získat?

Vitamín D pro těhotné - znáte tento zdroj?

Proč je vitamín D pro těhotné tak podstatný? 

V první řadě je třeba podotknout, že vitamín D chybí velké části populace. Za poslední desetiletí se naše životy změnily a času venku trávíme méně a méně. Jak to spolu souvisí?

Přirozená tvorba vitamínu D v organismu probíhá ve chvíli, kdy na naši kůži svítí slunce. Jenže kolikrát v roce se opalujeme?

Nejenom, že jsme většinu dne uzavřeni v budovách. Když už jsme venku, obvykle kůži zahalujeme oblečením a situaci nenahrává ani fakt, že tolik slunečných dnů během roku nemáme. V létě to je snadné. V zimě ale často dlouhé týdny čekáme na pár slunečních paprsků. Na přirozenou tvorbu Déčka proto moc spoléhat nemůžeme a nejen v období těhotenství je fajn ho doplňovat. Vitamín D se totiž skrze krevní řečiště (a později mateřským mlékem) dostává i k miminku. A to už je dobrý důvod pamatovat na jeho dostatečný příjem.

Podpora imunity a silné kosti

To jsou hlavní oblasti, ve kterých nám Déčko prospívá. Pro imunitní systém je vitamín D jedním z nejdůležitějších. Dovede aktivovat buňky imunitního systému a přimět je k akci, když je to potřeba. Vedle toho podporuje i dlouhodobou imunitu. 

Jelikož vitamín D spolupracuje na hospodaření s vápníkem v těle, vděčíme mu i za zdravé a kvalitní kosti. Vápník totiž tvoří jejich stavební hmotu, ale jen díky Déčku se sem může z krve uložit. Podobně pomáhá udržovat i zdravé zuby. 

V čem je vitamín D?

V těhotenství má žena zvýšené nároky a tak potřebuje i více vitamínu D pro sebe i pro dítě. Potravin, které jsou bohaté na vitamín D, ale není mnoho. Nalezneme ho v mléčných výrobcích, vajíčkách nebo mase. Jenže v poměrně malém množství. Výjimkou jsou ryby a hlavně rybí tuk - ty mezi jinými potravinami s vitamínem D výrazně vynikají. Vůbec nejlépe jsou na tom tučné mořské ryby.

Ryby by se měly jíst kvůli vitamínu D, ale také cenným omega-3 nejméně 2x týdně.

Zmíněné mastné kyseliny omega-3 jsou další živinou, která kromě vitamínu D pro těhotné často chybí. Určitě se tedy vyplatí zaostřit zrak na rybí tuk. Ten můžete jednoduše doplňovat třeba v kapslích. Společně s pestrým jídelníčkem tak budete mít jistotu, že jste pro zdraví sebe i miminka udělaly velkou věc.


OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu
Vyzkoušejte zdarma*

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se