Kyselina DHA v těhotenství: proč je důležitý dostatek omega-3?

Nenasycené mastné kyseliny omega-3 jsou základní živinou, která by neměla chybět nikomu. Ještě více na ně klademe důraz během očekávání miminka. Proč je zejména kyselina DHA v těhotenství tolik prospěšná?

Kyselina DHA v těhotenství: proč je důležitý dostatek omega-3?

Omega-3, to jsou zdravé tuky

O tucích můžeme hovořit z několika úhlů pohledu. Pokud chceme sledovat, které nám prospívají a které ne, měli bychom je umět rozlišit na tzv. nasycené a nenasycené. Rozdíl je ten, že nasycené tuky (máslo, sádlo, ale také tučné zpracované potraviny, sladkosti, fast food atd.) mají neblahý vliv na hladinu cholesterolu. Nenasycené tuky jsou naopak pro zdraví dobré. Samozřejmě to neznamená, že jejich konzumace je tím pádem neomezena. Je ale chytré nahradit živočišné tuky v kuchyni těmi rostlinnými, které mají příznivý obsah omega-3 kyselin a dalších hodnotných látek. 

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny řadíme mezi tuky, které jsou pro zdraví dobré. Pomáhají srdci, mozku i zraku. Kromě rostlinných olejů mají jeden vzácný zdroj: rybí tuk.

Rozdělení omega-3 kyselin

Mastné kyseliny omega-3 dále dělíme na kyselinu EPA a kyselinu DHA. Výjimečné jsou obě, jen je každá trochu jiná. Kyselina EPA prospívá spíše srdci a cévní soustavě. Proto ji najdeme často v doplňcích stravy pro dospělé, kteří chtějí o srdce pečovat. Kyselina DHA se podílí na správném vývoji a funkci mozku, nervové soustavy a zraku. Pochopitelně potřebujeme po celý život obě tyto kyseliny. DHA v těhotenství a v prvních letech života ale přece jen vyniká více. Stará se o to, aby se mozek miminka správně rozvíjel a vedle toho čerpá z této kyseliny prospěšné látky i sama maminka. 

Bohužel je známo, že zhruba polovina matek trpí nedostatkem omega-3. A nejinak je na tom naše populace obecně. Důvod je jediný: jíme málo ryb.

S rybami se projíte ke zdraví

Zejména tučné mořské ryby obsahují nejlepší koncentraci omega-3. Je to nejpřirozenější zdroj s malým bonusem – vitamínem D. Také ten je pro naše obyvatele nedostatkový. U těhotných a kojících žen je navíc dobré jeho příjem navýšit. Uvádí se, že pro optimální příjem omega-3 a vitamínu D stačí jíst ryby zhruba 2-3x týdně. Naneštěstí často nastávající maminky trpí změnami chutí a rybí maso pro ně není lákavé. I přesto se pokuste ryby do jídelníčku zařadit. Někdy stačí jen vyzkoušet nový recept. 

Rybí tuk v kapslích prošel velkou proměnou. Už dávno to není páchnoucí olej. Dnes ho můžeme díky modernímu zpracování doplňovat pohodlně, protože obsah kapsle je bezpečně uzavřen želatinovým obalem, který rybí pachuť nepropustí.


OmegaMarine Rybičky balení

OmegaMarine Rybičky

Omega-3 pro celou rodinu
Vyzkoušejte zdarma*

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se